-منشي اتاق عمل مسئوليت انجام كليه امور دفتري اتاق عمل را زير نظر مستقيم سر پرستار اتاق عمل عهده ار است.
2-كسب دستور و برنامه كار از سر پرستار اتاق عمل
3-مرتب نگه داشتن ايستگاه پرستاري و آماده كردن اوراق و دفاتر مورد لزوم بخش از قبيل برگه علائم حياتي ،درخواست آزمايش و...........................
4-تنظيم اوراق اداري و درخواست هاي مختلف در صورت لزوم ارسال و پيگيري آن به بخشها و ساير قسمت هاي اداري ،درماني و خدماتي مركز شامل :
5-تهيه آمار روزانه بيماران
6-آماده كردن يادداشت هاي مورد نياز بخش(نوشتن ،تايپ،تكثير )پاكنويس برنامه كاري كاركنان
7-پاسخ دادن به تلفن ها ،دريافت و رساندن پيغام به پزشكان و بيماران
8-رسيدگي و پاسخ گويي به مشكلات و سؤالات بيمار
9-پذيرش بيمار در اتاق عمل و بررسي اوراق هويتي بيمار و چك كردن مشخصات بيمار با دستبند و كسب اطمينان از نداشتن وسايل اضافي و كامل بودن مدارك پزشكي و هدايت بيمار به اتاق عمل
10-درج كليه لوازم مصرفي در پرونده بيمار و وارد نمودن آنها در سامانه الكترونيكي
11-چك كردن كليه اوراق پرونده از نظر كامل بودن آن اوراق مربوطه شامل:
تاريخ ، دريافت نمونه ، تاريخ تنظيم گزارش ، شماره نمونه پاتولوژي ،شرح مشخصات و محل برداشتن نسج ،محلول نگهدارنده ،معاينات ماكروسكوپي ، معاينات ميكروسكوپي ،تشخيص ،نام و امضاء پاتولوژيست
12-نگهدار ي و جمع آوري نمونه ها بر طبق سياستهاي كلينيك و ثبت مشخصات بر روي ظروف حاوي نمونه و تحويل آنها به پاتولوژي و يا بخش و دريافت رسيد .
13-ارائه آموزشهاي بعد از عمل به صورت بروشور آموزشي به بخش جهت تحويل به بيمار
14-انجام ساير امور محوله طبق نظر مافوق