IPD

مركز جراحي دي با توجه به تعهد مديريت نسبت به كيفيت ارائه خدمات و نياز هاي اين بيماران اقدام به تاسيس بخش جداگانه اي به نام دپارتمان بيماران بين الملل يا International Patient   Department  نموده است.اهداف كلي اين دپارتمان ارائه خدمات ويژه به بيماران بين الملل در سريعترين زمان ممكن و خارج از نوبت به شكل مطلوب و با كمترين هزينه مي باشد.

 

مسئول واحد بيماران بين الملل:سركار خانم كاظمي زاده

شماره تماس ثابت:33145336-33144178-086

آدرس: اراك خيابان شهيد شيرودي،روبروي سازما انتقال خون ،طبقه فوقاني داروخانه بوعلي ،مركز جراحي محدود دي

 

ویژگی های بخش :

 

این بخش دارای 2 اتاق VIP است که در هر اتاق یک تخت بیمار موجود می باشد و جهت بستری بیماران خارجی در نظر گرفته شده است. بیماران با انواع جراحی ها اعم از ارولوژی، جراحی های عمومی، ارتوپدي، جراحی زنان، جراحی زیبایی و ترمیمی، دندانپزشكي تحت بيهوشي و جراحی گوش و حلق و بینی (ENT)  و لاپاراسكوپي می توانند در این بخش بستری شوند.

 

شایان ذکر است که علاوه بر پذیرش و درمان بیماران توریسم، همراهان ایشان نیز مجاز به سکونت در این اتاق ها می باشند.

 

 

امکانات رفاهی اتاق ها :

 

خط تلفن مستقیم، تلویزیون و شبکه های ماهواره ای، اینترنتWiFi ، یخچال، کمد، سرویس بهداشتی و حمام مستقل، تخت کنترل دار(دیجیتالی)، زنگ احضار پرستار، کاناپه تختخواب شو جهت استفاده همراه بیمار، مهماندار مستقل،امکان انتخاب منوی غذا و ...

 

دپارتمان پذیرش بیماران بین الملل در طبقه دوم ساختمان بوعلي سينا واقع در اراك ، خيابان شهيد شيرودي ،روبروي سازمان انتقال خون واقع می باشد. بیماران خارجی که جهت درمان و جراحی به كلينيك مراجعه می نمایند در این قسمت پذیرش می شوند و در صورت تمایل به بستری شدن در طبقه چهارم، پس از انجام مراحل پذیرش در یکی از سوئیت ها سکونت می یابند.

 

پذیرش بیماران خارجی :

 

بیماران خارجی در بدو ورود به مركز جراحي به قسمت پذیرش بیماران خارجی واقع در طبقه دوم هدایت می شوند. با توجه به حضور مترجم درمركز، بیماران مشکلی در خصوص انجام مراحل پذیرش نخواهند داشت. چنانچه بیمار برای اولین بار مراجعه نموده باشد، تمامی مشخصات وی با توجه به پاسپورت در سیستم ثبت می گردد، در صورتیکه مراجعات قبلی داشته باشد، مشخصات از پیش ثبت شده ی بیمار، بطور دقیق چک شده و در صورت نیاز, تغییرات اعمال می گردد.

 

مدارکی که بیماران می بایست همراه خود بیاورند :

 

 ۱ - پاسپورت بیمار جهت انجام پذیرش و شناسایی وی.

 

 ۲ - به همراه داشتن گزارشات رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن ، ام آر آی و آزمایشات قبلی، جهت ارائه به پزشک بمنظور بررسی پرونده پیشین و روند درمان بیماری پیش از حضور در ایران.

 

بیمارانی که جهت حضور دركلينيك، پیش از آمدن به ایران هماهنگی لازم را با واحد توریسم درمانی داشته باشند، اسامی، مشخصات و نام پزشک معالجشان در لیست بیماران خارجی ثبت می شود، به محض ورود انجام مراحل پذیرش، با پزشک مربوطه ملاقات داشته و پس از ویزیت و گرفتن مشاوره، در صورت نیاز به جراحی، هماهنگی لازم با بخشهای مربوطه صورت می پذیرد و بیمار بدون معطلی روند درمان را آغاز می نماید.

در صورتیکه بیماران خارجی بدون اطلاع و هماهنگی قبلی به مركز جراحي مراجعه نمایند، دپارتمان پذیرش بیماران بین الملل در اسرع وقت هماهنگی های لازم را جهت انجام ویزیت پزشک و شروع روند درمانی بیمار انجام میدهد.

شایان ذکر است، در طول مدتی که می بایست بیمار در مركز جراحي بستری باشد، کارشناس توریسم درمانی به طور روزانه به وی مراجعه نموده و از مناسب بودن شرایط او اطمینان حاصل می نماید. در این زمان چنانچه بیمار به چیز خاصی احتیاج داشته باشد آن را با کارشناس توریسم درمانی در میان می گذارد و یا چنانچه بیمار، پرستاران و پزشک نیاز به ترجمه داشته باشند به کمک کارشناس توریسم درمانی با هم ارتباط برقرار می کنند و بدین ترتیب کلیه امور مربوط به پروسه درمانی یک بیمار خارجی توسط این واحد تسهیل می گردد